Waktu Sunat Minum Air

Hari ni kite nak certa tentang air. seperti yang semua orang taw, kite kena minum air sebanyak 8 kelas sehari. tapi xda lakz kite taw waktu bila di sunatkan kite minum kan?? yang kite taw minum je tuk hilangkan dahaga and pastikan ianya cukup dah!!. Sekali minum berbotol2 lakz tu. Pastu berkejar p tandas hehe.. :)


Di bawah ini adalah senarai waktu yang paling bagus untuk kite minum. Selebihnya terserahlah kepada kite. Sebelum tu jom kite sama-sama berkongsi info ini.

Minum dua gelas air masak – SELEPAS BANGUN TIDUR. Ianya membantu mengaktifkan organ dalaman.

Minum segelas air masak – 30 MINIT SEBELUM MAKAN. Ianya membantu penghadaman dan membuatkan perut lebih bersedia memberi ruang untuk kemasukan makanan.

Minum segelas air masak – SEBELUM MANDI. Ianya membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah.

Minum segelas air masak – SEBELUM TIDUR. Ianya dapat mengelakkan terkena strok dan serangan jantung ketika tidur.

3 comments:

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.