Cari Kerja

Jun 18, 2012
Tengahari tadi sembang gan salah seorang classmate yang sama-sama belajar kat kampung dulu. Xsangka rupanya die juga salah seorang dari anggota polis. Mak aii..ramainya classmate kiter dulu yang memilih bidang kepolisan sebagai kerjaya hari ini. Masa belajar dulu tak pernah pula dia bagitaw tuk mengikut jejak bapanya tapi ianya bukanlah satu masalah pun. Mane nak tumpah kuah kalau bukan ke nasi kan?? (tapi xsemestinya nasi kan dibanjiri kuah kan..kan??..)

Kalau difikirkan balik, betul juga kata classmate tadi. Susah nak dapat kerja sekarang ni (rasanya dari dulu lagi kot). Semua bergantung kepada diri sendiri dan juga rezki dari Allah Taala. Walau sekuat mane usaha kite sekalipun kalau sudah bukan hak kite sekali pun memang xkan dapat. Apa yang kite mampu lakukan hanya berusaha dan bertawakal kepada-Nya. Semoga kite redha dan sabar menghadapinya..Dan yang paling penting xcepat mengalah hehe..

Sebab dah penat ke sana ke mari, last2 dia dapat juga inteview polis and berjaya! Alhamdulillah, walaupun jawatan tu lebih rendah dari  kelayakan akademik yang dimiliki. (Bagi kite la, xkisah la rendah or tinggi kelayakan tu. Yang penting dapat kerja. Kalau nak memilih tu memang penat la). Tah2 langsung xda. Paling x..ader pengalaman kan?? tu bagi kite la. Pendapat kite kan xsama.

Apa yang penting, tepuk dada..tanyalah kawan sebelah hehe..

Share this :

Previous
Next Post »

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com