Colour Of Life K

Sekadar berkongsi pengalaman atau pengetahuan sebagai kenangan di kemudian hari. Pertanyaa hubungi saya di snamohamad@gmail.com

Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin


Sinopsis

Mengisahkan Yuhanis yang terpaksa tebalkan muka merayu supaya abang tunangnya - Saiful Mizan mengawininya gara² tunangnya, Saiful Nizam enggan menikahinya. Semuanya berlaku sehari sebelum majlis perkahwinannya bagi mengelakkan maruah keluarga tercemar.

Perkahwinan itu akhirnya berjalan lancar juga tetapi bersyarat. Syarat yang dikenakan akhirnya memakan diri apabila akhirnya Mizan terpaut hati pada Yuhanis gara² sifat penyabar dan patuh padanya walaupun tidak dilayan selayaknya. Kepulangan bekas tunang Yuhanis dan kemunculan semula bekas isteri Mizan merebut kembali cinta mereka mengoyahkan kebahagian yang mula dikecapi. Ditambah pula api cemburu Mizan sedikit sebanyak menyemarakkan badai apabila perkahwinan yang dirahsiakan itu tidak diketahui sesiapa sehingga menyebabkan sahabat baiknya sendiri terpaut dan jatuh cinta pada isterinya sendiri.

Yuhanis yang menyangka dirinya sebarang kata sebelum ini sebenarnya anak orang berada. Dan akhirnya dia bertemu jua gan keluarga kandungnya itu. Bestlah jalan cerita novel ni..



Share this article :
+
Previous
Next Post »
Comments
4 Comments
4 Komen untuk "Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin"

bakal ada drama kat TV tak cerita ni? Macam menarik je tapi tak suka baca novel pulak =__='

Boleh la try baca..bagi ciktie buku ni best

Hehe..tak pasti lagi la. Tapi baca novel ni seronok

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Terima Kasih Sudi membaca
 
Template By. Kunci Dunia
Back To Top