Petua hapuskan kutu kepala

Petua hapuskan kutu kepala

Kutu kepala ! Ini antara penyebab ketidakselesaan kulit kepala selain kelumumur. Biasa dialami oleh anak² kita. Stress juga kekadang bila tengok diorang sekejap² garu kepala. Sekali selak rambut tak tau nak kata apa :'-( In Ahaa Allah dengan hanya menggunakan beberapa ulas bawang putih masalah ni boleh diatasi.


Apa kena mengena kutu kepala tu gan bawang putih lak kan?? Hahaha sebenarnya bawang putih bukan sahaja digunakan untuk memasak tapi juga digunakan untuk menghapuskan kutu kepala. Caranya camni :-
  • Tumbuk 4 ulas bawang putih hingga lunak
  • Gaulkan dengan 3 sudu makan minyak kelapa
  • Melumurkan serata ke seluruh rambut dan biarkan lebih kurang 14minit sebelum rambut disikat
  • Amalkan sehingga kutu kepala tiada

6 comments:

  1. assalamualaikum Tie
    terimakasih ya petua nya
    mudah je pun kan kalau guna bawang putih ni
    boleh try untuk anak cucu nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam.. Ahaa petuanya mudah je harap dapat membantu

      Delete
  2. Boleh buang kutu kucing tak. Jiran saya ada kucing.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih cik tie..tak pernah lagi sy dgar petua ni..insha allah bole dipraktikkan

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.