Jatuh Tangga

Jatuh tangga | "Apasal gan bibir tu??" "Aku campak dia..aku kan tiada kerja nak buat !" Jawab si ibu geram gan pertanyaan yang cukup simple tu. Sakit hati barangkali soalan sama yang diutarakan dari awal dia tiba di rumah ma sampailah petang semalam. Tapi camne boleh jatuh tu..kesiannya la.. baru je balik rumah sendiri 2 hari lepas dah jadi camtu. Nasib baik la luka tu sikit je.. tapi sikit-sikit pun sampai camtu bibirnya. Itupun dengar kata dah tuam..sebelum tuam lagi muncung bibirnya tu.


Alhamdulillah, sebelum balik malam tadi dah tengok dia senyum, tergelak ketawa dah. Semoga naufal kuat ya. naufal kan lelaki..lelaki tak boleh lembik tau. kalau tak malulah gan orang pompuan hikhik boleh lak camtu. Tapi kalau dah sakit tu tak kira lelaki pompuan dah la ciktie woiii


Dari emergency terus balik rumah sini pagi semalam. Nasib baik juga x-ray semua tiada apa-apa. cuma luka kat belakang bibir tu sikit je. Terpaksa la biarkan budak kecil ni makan bubur nasi je dulu biar semua luka tu ok dulu. Dia ingatkan maknya bergurau gan dia kot pagi semalam sampai terlanggar halangan 'pagar' yang dibuat si ayahnya sebelum ni. Itu yang sampai boleh jatuh tangga tu. Kebetulan lak masa tu si maknya sedang mengoreng. Dalam duk perhati tu jadi jugakk 

So, secara kesimpulannya seandainya si ibu itu sedang melakukan sesuatu kerja, si bapa tu tolonglah menengok-nengokkan si anak tu seketika. Gunalah apa-apa alternatif pujuk si anaknya tu. Kesihan si ibu tu..tangan dua je. mata pun sepasang je. Tak menang tangan kaki beliau tu. Kalau dah terjadi apa-apa si ibu itu juga dipersalahkan. Ok dah..



2 comments:

  1. Ala kesian dia. Semoga naufal cepat sembuh ya :)

    ReplyDelete
  2. alahai..kesian dia..mujurlah xde apa serius

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.