Jerebu melanda lagi

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Kau lindungilah kami dari segala-galanya. Aamiiin.


Teruk betul jerebu hari ni. Lagi teruk dari sebelum ni. Sekali tengok dah cam time hujan lebat je. Sakit mata betul nak tengok sekeliling. Flight pun terpaksa delay sampai ke petang. Kecian pulak tengok mereka2 yang menunggu untuk berlepas.


Tak pelik ke uoools kenapa semua ni jadi?? Tiap2 tahun kebelakangan lak ni. Cam dah jadi kewajipan lak ianya berlaku. Ciktie rasa tak ada gunanya jugak kalau kita aje yang berusaha mengubati andai pihak terbabit /berkenan tidak  berusaha sama mencegahnya. Jangan hanya mementingkan diri sendiri satu dunia pula yang mendapat impaknya. 


Apapun, semoga keadaan akan lekas kembali pulih. Dan alam sekitar juga kembali mewarnai kehidupan kita semula. Aamiin..




No comments:

Post a Comment

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.