Solat Atau Sembahyang ?

Dulu memang malas nak solat...kalau solat pun conform tak akan cukup 5 waktu sehari semalam ni. Mesti ada yang tertinggal dan sengaja tinggal. Dan yang pasti ma yang selalu kena ingatkan. Tapi memang respect la gan cara ma. Selain tanya 'dah sembahyang, belum?'.. dia kan ingatkan tubuh badan kita yang mana kan hilang or tertinggal time kita mati nanti kalau tak cukup 5 waktu.

Cam tertinggal solat subuh, umpamanya nanti kita tiada kepala. Tubuh badan tanpa kepala... takutnya ushhh bila diingatkan balik. Dan sebab takut diri tak sempurna nanti...keraskan juga hati tuk sempurnakannya.

Awal-awal memang susah tapi kalau dah biasa buat, kan kalih sendiri :> So, sekarang kalau tak solat cam ada tertinggal sesuatu je. Lagipun kalau tak solat....hajat tak dimakbul. Cam kita nak minta orang tolong tapi apa yang patut kita buat...kita tak buat. Camner nak dapat kalau ada orang tu tolong buatkan sekali..ok juga tapi sampai bila orang tu nak buat tuk kita, kan..
Doodle

Amacam..comel tak doodle budak sekolah kat atas ni? hehe ada kerja tak mau bikin yang bukan kerjaanya pula mau dibikin hihih aku tetap aku :)

1 comment:

  1. Assalammualaikum... CT,

    kalau mselim3 jawab solat.. solat lebih tepat rasa nyer..

    mselim3

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.