Pengaruh Warna Pada Kesihatan

Tahu tak yang sebenarnya warna bukan sehaja cantik di pandang tapi juga boleh merawat kepala sakit, stress, kesukaran tidur dan lain-lain. Tak caya???

cantiknya by encik google

 Ok, andai kata kita sedang stress biasa kat office la. cuba fokus kepada sesuatu yang berwarna biru. Warna biru yang dipandang itu gan sendirinyakita kan rasa lebih tenang dan aman..

Cam comel je kan..by encik google

Merah jambu pula biasanya dikaitkan dengan suasana romantis. bagi sesiapa yang mengalami kesukaran tuk tidur or insomnia. warna ini amat sesuai tuk mewujudkan suasana lebih selesa. Hiasi kamar tidur dengan warna merah jambu. Awww romantis amat.

Antara Merah dengan merah hati..by encik google

Sementara warna merah pula digunakan tuk mengurangkan sakit kepala. Caranya just tekapkan tuala warna merah ke atas mata untuk membantu meningkatkan peredaran darah.



2 comments:

  1. Warna merah mengurangkan sakit kepala? Ilmu baru ni. Boleh amalkan nanti ni..a

    ReplyDelete
  2. menarik psikologi warna ni...

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.