Bajet 2014

Hari ini tepat 3.00 petang, Datuk Seri Najib Tun Razak akan membentangkan Bajet 2014 di Parlimen. Diharap semoga ada sesuatu untuk rakyat Malaysia, betul tak?? So, sama-samalah nanti kita mendengar apakah intipati Belanjawan tersebut. 



Tak sabar nak tunggu keputusan pembentangan tu. Kalau sebelum ini, dengar je pembentangan bajet mesti ingat bonus je hihih tapi setelah bekerja ni bukan itu je yang perlu diambil tau. Banyak perkara sebenarnya yang perlu di ambil tau. Dengan kos sara hidup kat bandar ni, faham-faham je la ianya tak selari gan apa yang diperolehi. Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah hihi. Apa yang dapat tu memang bersyukur sangat tapi kalau dapat up kan sikit hihi itu lebih baik :)

 
Dengan kos sara hidup kat sini, memang terasa benar dengan kadar peratus pinjaman perumahan sediaada memandangkan harga rumah yang melambung tinggi. Bukan sikit tingginya itu, dah mencecah puncak KLCC. Apapun semoga adalah tindakan dari pihak tertentu untuk memastikan kita semua memiliki rumah sendiri nanti. InsyAllah.






No comments:

Post a Comment

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.