Melihat dapat pahala

nak tau tak da 3 perkara yang memang mudah dan senang sangat-sangat untuk kita semua dapat ganjaran. nak dapatkan ganjaran tu pun bukannya susah sangat pun. tak seteruk dan sepenat kita berusaha tuk mendapatkan seringgit dua. Hanya gunakan pancaindera mata je untuk melihat..terus dapat ganjaran. Tak nak ke??

tapi ganjaran tu memang tak dapat  nak lihat gan pandangan mata kasar la sebabnya rasanya tiada siapa yang tau camner bentuk atau jisim sebuah pahala yang di berikan Allah Taala kepada kita selama mana kita mampu melaksanakan perintahnya di atas muka bumi-Nya ini.

Oklah berbalik kepada perkara tajuk hehehe kan melaluk tak tentu pasal lak. 


3 Perkara itu adalah :-

i. melihat wajah ibubapa kita 
beruntung sangat mereka yang masih memiliki kedua-dua insan ini tau

ii. melihat kaabah 
tak kira samada kaabah yang sebenar ataupun hanya sekeping gambar
 
iii. melihat ayat-ayat suci al-quran
alangkah baiknya kalau tolong baca dan hayatinya sekali kan..


 Sumber :
Gambar dari En. Google


No comments:

Post a Comment

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.