Bonus Raya : Kakitangan Awam 2012

Alhamdulillah, syukur..dapat gak bonus setengah bulan gaji 9hb nanti. Cam tahun-tahun lepas gakz PM kiter, Datuk Seri Najib Tun mengumumkan semalam bahwa kerajaan bersetuju tuk membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minumum RM500 kepada penjawat awam dan Bayaran Khas Kewangan kepada Pesara Kerajaan. So, dapat la menampung sedikit perbelanjaan menjelang raya nanti.

Semalam dah gaji..9hb nanti dapat bonus and 13hb lakz gaji lagi hehe..beringat-ingat la kiter semua semasa berbelanja nanti. Nantikan selepas raya lain pula jadinya. Semoga dengan pemberian bonus tu dapatlah kiter  menggunakannya sebaik mungkin, insyallah !!

Mesti ramai yang sedang berkira-kira sekarang ni kan, mane nak bayar tempahan kueh raye, baju raye, kasut raye hehe..tak kurang gakz nak tukar langsir and sofa baru. Tapi agak-agak la, puasa pun belum smpai seminggu lagi dah sibuk2 nak beraye huhu.. Tapi tiket bas tu betul kena cepat..kalau lambat hahaha..ader gakz yang kena tinggal nanti. Menangis sorang2 la.. (bagi sesape yang balik kg gan bas la nanti..ingatan tuk diri sendiri gakz hehe..)

Sekian..


No comments:

Post a Comment

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.