Berikut adalah makanan yang menyebabkan angin dalam badan:-
  • Kacang
  • Sayuran seperti brokoli
  • Kobis
  • Taugeh
  • Bawang
  • Asparagus
  • Buah-buahan seperti pear, epel dan peach
  • Bijirin seperti roti gandum
  • Minuman ringan dan jus buah
  • Susu dan produk daripada susu dan keju
  • Makanan dalam peket yang mempunyai laktus di dalamnya seperti roti, bijirin dan sos salad.

Apa yang boleh dilakukan jika badan banyak angin?

1. Ubahlah apa yang anda makan dan minum
2. Banyakkan minum air kosong.
3. Kurangkan udara yang anda sedut.
4. Makan perlahan-lahan dan kunyah lebih.
5. Elakkan makan gula-gula keras dan mengunyah gula-gula getah.


Petua Melayu Untuk Buang Angin Dalam Badan

1. Ambil beberapa biji bawang putih dan buang kulitnya.
2. Hiris bawang putih nipis-nipis.
3. Rebuskan bersama 2 gelas air putih sehingga tinggal satu gelas.
4. Minum ramuan ini sebulan sekali.

Bawang Putih Membuang Angin

by on 14:09
Berikut adalah makanan yang menyebabkan angin dalam badan:- Kacang Sayuran seperti brokoli Kobis Taugeh Bawang Asparagus Buah-buahan...
Alhamdulillah, hari ni dah Jumaat. Esok cuti..leh la lepas gian puas2 nanti. Tapi makin lama makin cepat masa berlalu. Dalam x sedar dah nak masuk bulan 4. Cepatnya! Nanti xda la geng lagi la nk b'jalan2 n lepak2. Suzziana a.k.a Kak Ina kan dapat posting kampung dah. Kalau ikutkan angin yang bertiup tue maybe bulan 4 nie huhu..waaaa..waaa Sedihnya (bila la turn ak lakz ni kan huhu..)

tapi apa pun..itu la yang terbaik tuk dia kan. X sanggup rasanya nak tinggalkan mak seorang diri di kampung kan. tapi memang x di nafikan memang ader yang sanggup. Kalau x mesti x akan ader punya Rumah Kebajikan Orang-orang Tua kan?? Makcik2 n pakcik2 kat sana bukannya semua x da anak tapi anak mereka bukan juga yang jenis pandai tapi rasanya kurang bijak k0t hehe. Sesuka hati je kan mengata orang ni. Sememangnya semua ini untuk ingatan diri sendiri je. Takut nanti ianya terbabas dari landasan yang sepatutnya, insyallah.

Hurmm..kejap je masa berlalu. now, pusingan ke-2 dah. dah siap lunch..siap solat (jangan lupa tu) kan xberkat semua hasil yang kiter usahakan. Then..sambung balik pa yang patut kiter laksanakan.

p/s : Jangan..jangan..jangan..
       jangan curi tulang hehe.

Syukur, alhamdulillah

by on 14:30
Alhamdulillah, hari ni dah Jumaat. Esok cuti..leh la lepas gian puas2 nanti. Tapi makin lama makin cepat masa berlalu. Dalam x sedar dah nak...