Colour Of Life K

Disebalik setiap warna itu tersembunyi pelbagai maksud !!

Petua hapuskan kutu kepala

Petua hapuskan kutu kepala

Kutu kepala ! Ini antara penyebab ketidakselesaan kulit kepala selain kelumumur. Biasa dialami oleh anak² kita. Stress juga kekadang bila tengok diorang sekejap² garu kepala. Sekali selak rambut tak tau nak kata apa :'-( In Ahaa Allah dengan hanya menggunakan beberapa ulas bawang putih masalah ni boleh diatasi.


Apa kena mengena kutu kepala tu gan bawang putih lak kan?? Hahaha sebenarnya bawang putih bukan sahaja digunakan untuk memasak tapi juga digunakan untuk menghapuskan kutu kepala. Caranya camni :-
  • Tumbuk 4 ulas bawang putih hingga lunak
  • Gaulkan dengan 3 sudu makan minyak kelapa
  • Melumurkan serata ke seluruh rambut dan biarkan lebih kurang 14minit sebelum rambut disikat
  • Amalkan sehingga kutu kepala tiada

Baca juga:

6 Readers ♥

avatar

assalamualaikum Tie
terimakasih ya petua nya
mudah je pun kan kalau guna bawang putih ni
boleh try untuk anak cucu nanti

Balas delete
avatar

Wsalam.. Ahaa petuanya mudah je harap dapat membantu

Balas delete
avatar

Boleh buang kutu kucing tak. Jiran saya ada kucing.

Balas delete
avatar

Terima kasih cik tie..tak pernah lagi sy dgar petua ni..insha allah bole dipraktikkan

Balas delete
avatar

Yang tu saya tak tau la

Balas delete
avatar

teringat tengok video yang rambut dia penuh kutu tuuuu.

Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

Balas delete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Emoticon