Colour Of Life K

Disebalik setiap warna itu tersembunyi pelbagai maksud !!

Jangan Membandingkan Aku Dengan Ko

Haiiii, bertemu lagi kita kali ni. Makin lama makin tak sempat ciktie rasa nak layan blog sekarang ni. asyik kalut gan kerjaan hakiki je dua tiga menjak ni. Penat usah cakap la. Tapi tak elok merungut kan. Layankan je selagi terdaya. Lagipun bukannya orang nak cuba faham pun kepenatan dan kepayahan yang kita alami selama ni. kekadang tu hanya tau membandingkan je. 


Hehehe merugut la pulakkk ciktie kali ni. Tapi sebenarnya bukan niat ciktie nak merungut ataupun mengata ke apa. Cuma kekadang tu ciktie pelik sangat gan sesetengah orang ni. Hanya tau membandingkan je bukannya cuba untuk fahami kesulitan dan kepayahan yang kita alami tu tapi sebaliknya dah tolong tambah lagi bebannya tu.

Kita seharusnya sedar, setiap orang mempunyai keupayaan dan kemampuan masing-masing untuk selesaikan masalahnya. Tak semestinya keputusan yang orang lain buat dalam hidup dia, ciktie kena ikut. Dan tak semestinya apa yang ciktie rasa, orang lain akan rasa dan alaminya jua. Mungkin ianya sama tapi tak semestinya serupa. Dan jangan pernah cuba membandingkan apa yang kita rasa gan orang rasa. Sebabnya belum tentu kita mampu menanggung tanggungjawab apa yang ditanggung oleh orang lain. Tak semudah dan sesukar melontarkan kata-kata.





 



Baca juga:

2 Readers ♥

avatar

setuju sangat part nie.... setiap orang berbeza ujian & kesulitan yang di lalui

Balas delete
avatar

BTUL TU...
SEMUA ORG XSAMA...KLAU SAMA XMERIAH LER DUNIA KAN..HEHEHHEEEE

Balas delete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Emoticon