Colour Of Life K

Disebalik setiap warna itu tersembunyi pelbagai maksud !!

Resepi : Sambal Ketuk


Akhirnya merasa juga cik tie sambal ketuk ni. Dah lama mengindam tapi semalam baru dapat. Nasib baik housemate cik tie nak buat hehe.. nyaris-nyaris cik tie ingat sambal ni guna belacan tau tapi sebenarnya tak pun hikhik.. Kalau nak tau sambal ni perlukan 3 bahan je. Tak susah pun nak membuatnya.. 
  
Ikan Bilis
Bahan-bahan yang telah siap di goreng

Caranya camni je :-
  • Goreng ikan bilis sampai garing. 
  • Kemudian goreng lak bawang merah gan lada besar sampai ia layu.
  • Biarkan ianya sejuk sebelum di tumbuk ketiga-tiga bahan tersebut. Tetapi jangan terlalu hancur tau.
  • Dah siap !! senang kan..



Baca juga:

3 Readers ♥

avatar

wah nampak mudah dan simple.

tak guna belacan ok la.

Balas delete
avatar

owh lupa nak bagitau singgah dari

www.arzmoha.com

Balas delete
avatar

nak try la.. senangnya..

Balas delete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Emoticon