Colour Of Life K

Disebalik setiap warna itu tersembunyi pelbagai maksud !!

Pilihan Kita ??

Pernah tak terfikir yang selama ini kita semua selalu diberikan pilihan. pilihan itu pula cuma ada 2 je..tak lebih dan tak pernah kurang?? Cam sekarang, dah tiba time tuk balik tapi masih lagi kat pejabat. Tak mengajak sedikit pun sebabnya laporan belum siap sepenuhnya..esok dah kena hantar. Kalau tak disiapkan sekarang, esok gerenti kelam-kabut dan hasilnya usah orang lain nak tengok kita sendiri pun tak kan puas hati hehe pernah alami tak kejadian camtu??

kekadang tu, terasa bertuah sangat diri ni. Dan akan lagi bertuah andai pilihan yang diberi selama ini, diri ni mampu membuat pilihan yang terbaik tapi lumpahnya manusia. Cepat lupa dan lalai. Sekali ianya menguji amat berat untuk menerima. Apatah lagi mendengar kritikan dan umpatan orang tentang keburukan diri walapun kekadang ianya lah yang mematangkan diri menghadapi liku-liku hidup.

Yes or No??
Ya or Tak?
Nak ataupun tidak?
Buat ataupun tidak
Pilih ataupun tidak
dihargai ataupun tidakkk
di perlukan ataupun tidak

hanya kita sendiri yang tentukan...samada ianya berjaya ataupun tak
juga kita yang tentukan..

Baiknya kita buruknya kita juga
kita yang tentukan..

selamat petang semua
sekadar ingatan tuk diri yang semakin alpa :<


Baca juga:

1 Readers ♥

avatar

kenapa ni KAk Aishah?.. moga semuanya baik-baik saja..

Balas delete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Emoticon